I. WARUNKI OGÓLNE
1. Regulamin określa zasady sprzedaży wysyłkowej produktów znajdujących się w ofercie sklepu.
2. Właścicielem sklepu internetowego jest Danuta Robaczewska, prowadząca działalność gospodarczą, wpisaną do ewidencji działalności gospodarczej pod nazwą „Hurtownia Robin Danuta Robaczewska", z siedzibą w Dąbrowie Górniczej przy ulicy Łącznej 39, NIP 6290009299, REGON 003535316 - w dalszej części regulaminu zwana „Sprzedającym" lub „firmą ROBIN".
3. Sklep internetowy ROBIN, znajdujący się pod adresami: www.robin.pl oraz www.robin.com.pl, umożliwia dokonywanie zakupów za pośrednictwem Internetu.
4. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie sklepu, wprowadzania nowych towarów do oferty, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych bądź wprowadzania w nich zmian.
5. Dokumentem sprzedaży towaru jest faktura VAT lub paragon fiskalny. Faktury oraz paragony wysyłane są drogą elektroniczną.
6. Zamawiający zobowiązany jest podać prawidłowe dane dotyczące płatnika oraz odbiorcy i nabywcy, które są niezbędne do realizacji kontraktu i wystawienia faktury. Jeżeli po otrzymaniu faktury Zamawiający stwierdzi, że wskazane dane płatnika są nieprawidłowe, powinien on sporządzić i przesłać Sprzedającemu notę korygującą. Taki dokument zostanie podpisany przez Sprzedającego i odesłany Zamawiającemu.
7. Zamawiający w trakcie realizacji zamówienia może otrzymać jedną lub wiele faktur. Ich ilość jest uzależniona od ilości centrów dystrybucyjnych, z których zamówione towary są wysyłane. Istnieje możliwość otrzymania jednej faktury - zbiorczej, obejmującej wszystkie zamówione towary - jednak jedynie pod warunkiem poinformowania firmy ROBIN o takim zapotrzebowaniu w momencie składania zamówienia.
8. Towary pozostają własnością Sprzedającego do momentu uiszczenia przez Zamawiającego pełnej należności za całą transakcję, (niezależnie od ilości wystawionych faktur).
II. PROCEDURA SKŁADANIA I REALIZACJI ZAMÓWIEŃ
1. Warunkiem realizacji zamówienia jest prawidłowe wypełnienie przez Zamawiającego formularza zamówienia udostępnionego przez firmę ROBIN na stronach sklepu internetowego. Wszelkie dodatkowe informacje i szczegóły dotyczące zamówienia prosimy umieszczać w rubryce „Pole komentarza".
2. Każde zamówienie jest potwierdzane drogą elektroniczną. Ponadto firma ROBIN kontaktuje się telefonicznie w przypadku zamówień wymagających wyjaśnień. Czas realizacji zamówienia zależy od dostępności towaru i standardowo wynosi od 3 do 10 dni roboczych. W przypadku braków magazynowych i towarów wykonywanych ściśle na zamówienie klienta czas realizacji może ulec wydłużeniu do 30 dni od momentu przyjęcia zamówienia do realizacji, o czym Zamawiający zostanie poinformowany w potwierdzeniu zamówienia.
3. Sprzedający zastrzega sobie możliwość zmiany terminu dostawy, w przypadku wystąpienia okoliczności, które uniemożliwiają całkowitą lub częściową realizację zamówienia we wcześniej uzgodnionym terminie. W takim wypadku Sprzedający dołoży wszelkich starań, aby nowy termin dostawy wyznaczony został na dzień zaakceptowany przez Zamawiającego.
4. W przypadku, gdy dany towar jest niedostępny Sprzedający może zaproponować towar zbliżony pod względem właściwości, parametrów lub przeznaczenia do towaru zamówionego. Zmiana przedmiotu zamówienia wymaga akceptacji Zamawiającego.
5. Ze względu na możliwość zdublowania zamówienia prosimy o składanie zamówienia za pośrednictwem tylko jednego kanału komunikacyjnego (faks, e-mail, sklep internetowy, poczta). W sytuacji, gdy zachodzi konieczność złożenia zamówienia za pośrednictwem więcej niż jednego kanału komunikacyjnego (np. faks i poczta) prosimy o uprzednie poinformowanie firmy ROBIN o tym fakcie. W przeciwnym razie zamówienie zostanie potraktowane jako kolejne i przekazane do realizacji. Koszty realizacji zdublowanego zamówienia ponosi Zamawiający.
6. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od Sprzedającego, firma ROBIN zastrzega sobie prawo do jednostronnego anulowania zamówienia, o czym Zamawiający zostanie niezwłocznie poinformowany.7. Wszystkie produkty oferowane w sklepie http://www.robin.pl/ są fabrycznie nowe i wolne od wad.8. Zakupione towary dostarczane są na adres wskazany w formularzu zamówienia. Dostawy towarów realizowane są na terenie całego kraju za pośrednictwem firm kurierskich. Istnieje możliwość dostawy towaru poza granicami kraju po uzgodnieniu warunków dostawy z firmą ROBIN. Zamawiający jest zobowiązany do dostarczenia wszystkich dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia tego typu transakcji zgodnie z obowiązującym prawem. Wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia zagranicznego (m.in. koszt transportu, koszt przewalutowania) ponosi Zamawiający.
9. Ceny towarów nie obejmują dodatkowego i opcjonalnego wyposażenia oraz wniesienia, montażu i szkolenia w zakresie obsługi urządzeń (poza przypadkiem, kiedy jest to uwzględnione w opisie towaru). Za wyjątkiem indywidualnych ustaleń wniesienie i montaż zamówionego towaru leżą po stronie Zamawiającego.
10. Koszty dostarczenia towaru ponoszone są przez firmę ROBIN lub Zamawiającego zgodnie z informacjami podanymi w opisie towaru.
11. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie towaru lub opóźnienie w jego dostarczeniu spowodowane błędnym lub niekompletnym adresem podanym przez Zamawiającego.
12. Towary wykonywane ściśle na zamówienie klienta (np. meble ze stali nierdzewnej) wymagają obowiązkowej przedpłaty w wysokości co najmniej 30% wartości zamówienia przed przystąpieniem do jego realizacji. Nie dotyczy to zamówień składanych przez jednostki budżetowe (za wyjątkiem szpitali oraz zakładów opieki zdrowotnej).
13. W przypadku nieuzasadnionej odmowy przyjęcia zamówionego towaru Zamawiający zostanie obciążony przez Sprzedającego kosztem wysłania, przepakowania oraz ponownego przeglądu przed-gwarancyjnego towaru.
III. WARUNKI PŁATNOŚCI: 1. W przypadku, gdy Zamawiający należy do sektora finansów publicznych (jednostki budżetowe):
- przelew 14 dni od daty wystawienia faktury,
przedpłata 100% przed wysyłką towaru na podstawie faktury pro forma,
częściowa przedpłata w wysokości 30% i uregulowanie pozostałej należności przy odbiorze przesyłki - dotyczy towarów wykonywanych na zamówienie,- płatność za pobraniem - stosowana jedynie w przypadku, gdy wartość zamówienia nie przekracza 5.000 PLN brutto. Przy tej opcji dostawa jest płatna przy odbiorze, a koszt pobrania gotówki przez kuriera firmy spedycyjnej pokrywa Zamawiający.
IV. RĘKOJMIA - GWARANCJA - REKLAMACJA - ZWROT TOWARU
Rękojmia: 1. Firma ROBIN wyłącza całkowicie swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi w przypadku umów zawieranych z podmiotami nie będącymi konsumentami.Gwarancja: 1. Wszystkie zakupione towary są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta, która jest dostarczana wraz z towarem i instrukcją obsługi. Warunki gwarancji określają producenci towarów lub ich dystrybutorzy w karcie gwarancyjnej.
2. W przypadku braku pieczątki sprzedawcy na karcie gwarancyjnej niezbędne dokumenty należy przesłać pocztą na adres firmy ROBIN, gdzie zostaną opieczętowane i odesłane.
3. Karta gwarancyjna oraz instrukcja obsługi towaru mogą być umieszczone na zewnętrznej stronie opakowania dostarczanego towaru. Prosimy zwrócić na ten fakt szczególną uwagę przy rozpakowywaniu przesyłki.Reklamacja:
1. Reklamacja składana jest w formie pisemnej składanej bezpośrednio do firmy ROBIN, mailem lub faxem. Podstawą wszczęcia procedury reklamacyjnej jest posiadanie karty gwarancyjnej lub - w przypadku jej braku - faktury VAT lub paragonu.
2. Firma ROBIN nie bierze odpowiedzialności za szkody wynikające z niewłaściwego zainstalowania oraz niewłaściwego użytkowania zakupionego towaru.
3. Zamawiający ma obowiązek sprawdzić w obecności pracownika firmy spedycyjnej jakość i kompletność dostawy. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń należy sporządzić w momencie odbioru przesyłki protokół szkody w obecności kuriera i na druku firmowym spedytora, po czym niezwłocznie przesłać go faksem lub e-mailem do firmy ROBIN. Zaniechanie tej czynności zgodnie z obowiązującym prawem może spowodować utratę prawa do reklamacji związanej ze szkodami transportowymi.
4. Wszelkie informacje o produktach pochodzą z materiałów publikowanych przez producentów. Zdjęcie produktu lub jego opis techniczny zamieszczone na stronie internetowej mogą nieznacznie się różnić od stanu rzeczywistego, co związane jest z ciągłym technologicznym ulepszaniem stanu oferowanych urządzeń.
5. Różnice wynikające z indywidualnych ustawień sprzętu komputerowego Zamawiającego (kolor, proporcje itp.) nie mogą być podstawą reklamacji zakupionego towaru.
6. Zespół sklepu internetowego Robin.pl dokłada najwyższych starań, aby opisy i dane techniczne produktów były zgodne z rzeczywistością, zastrzegamy sobie jednak prawo do opóźnień w ich aktualizacji.
Zwrot towaru:
- W przypadku konsumenta:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
- W przypadku podmiotów nie będących konsumentami:
- telefonicznie pod numerem +48 32 268 36 00;
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres robin@robin.pl;
- za pośrednictwem faksu pod numerem +48 32 268 36 19.